Warzywa dla zdrowia i urody

Zdrowa dieta nie może się obejść bez odpowiedniej ilości warzyw. Po jakie produkty warto sięgać, by wspierać nie tylko swe zdrowie, ale i urodę? Przy układaniu menu, warto zwracać uwagę na to, jaki kolor mają warzywa, które pojawią się na naszym talerzu. Kolor warzyw sporo powie nam na temat ich właściwości, dzięki czemu lepiej dopasujemy codzienne menu do swych potrzeb. O czym warto pamiętać? O tym, że warzywa zielone są cennym źródłem kwasu foliowego, żelaza oraz magnezu. Ich obecność w diecie ułatwi nam odchudzanie, a jednocześnie pomoże wzmocnić naczynia krwionośne. Warzywa pomarańczowe są z kolei wspaniałym źródłem beta-karotenu oraz witaminy C, dzięki czemu skutecznie wspierają one odporność organizmu. Ponieważ warzywa te świetnie sprawdzają się w walce z wolnymi rodnikami, stają się nie tylko ważnym dodatkiem do diety antyrakowej, ale też składnikiem menu, które ma nam pomagać w utrzymaniu skóry w dobrej formie. Warzywa czerwone też dostarczą nam wielu przeciwutleniaczy, choć warto po nie sięgać również ze względu na znajdujący się w nich potas. Dzięki temu zdrowa dieta pomaga nam zadbać o układ krwionośny, staje się też cennym wsparciem dla serca. A że warzywa czerwone chronią nas przed działalnością wolnych rodników, sięganie po nie pomoże nam dłużej cieszyć się dobrą formą i młodym wyglądem. A co z warzywami białymi? Te w większości okazują się cenionymi i niezwykle skutecznymi antybiotykami, mogącymi zapewnić nam maksymalną ochronę przed bakteriami i wirusami. Wspierają one odporność organizmu i sprawiają, że mamy znacznie więcej energii do działania.