Cellulit: jak pokonać go dzięki diecie?

Zgrabna sylwetka, jędrna skóra – oto marzenie wielu kobiet. Niestety, drobne zaniedbania oraz błędy związane z odżywianiem się sprawiają, że musimy radzić sobie z takimi problemami, jak cellulit. Co warto wiedzieć na ten temat?

Cellulit, nazywany często pomarańczową skórką, jest przypadłością mogącą negatywnie wpływać na nasz wygląd. Grudki tłuszczu, które tworzą się tuż pod skórą, szpecą nasze uda, pośladki oraz rejon brzucha. Jak pozbyć się cellulitu? Pomoże w tym prowadzenie aktywnego stylu życia oraz wprowadzenie kilku zmian w swym codziennym menu. Jaka dieta na cellulit może nam pomóc?

W walce z uciążliwą pomarańczową skórką najlepiej sprawdzą się lekkie produkty, które – dzięki swym właściwością – mogą skutecznie przyspieszać proces przemiany materii. Z pewnością warto włączyć do swego menu te produkty, które są dobrym źródłem antyoksydantów, np. cynku lub witaminy C. Warzywa strączkowe, pomidory, ogórki, porzeczki – oto składniki, których obecność dieta na cellulit powinna uwzględniać. By poprawić swą sylwetkę, warto też sięgać po te warzywa i owoce, w których znajdują się większe ilości błonnika. Ma on rewelacyjny wpływ na nasz przewód pokarmowy, skutecznie ułatwia odchudzanie, a dodatkowo – skutecznie spowalnia wchłanianie tłuszczu. Ograniczenie kawy, a częstsze sięganie po zieloną herbatę, jedzenie częściej, za to mniejszych porcji – oto kolejne proste zmiany, których wprowadzenie może nam w ogromnym stopniu ułatwić walkę z tak uciążliwym problemem, jakim jest cellulit.